Konkrétne, čistý zisk Nestlé v minulom roku vzrástol o 20,9 % na 11,2 miliardy švajčiarskych frankov (11,78 miliardy eur).
Výrobca kávy Nespresso, kociek a instantných rezancov Maggi či sladkostí
Smarties však zároveň uviedol, že jeho tržby klesli o 1,5 % na 93
miliárd CHF. Zvýšenie cien Nestlé prinútilo totiž niektorých
nakupujúcich obrátiť sa na konkurenčné značky.
Takzvané organické tržby, ktoré nezahŕňajú vplyv devízových kurzov a
akvizícií, vzrástli v minulom o 7,2 %. Analytici však v priemere
očakávali organický rast tržieb o 7,4 %.
Spoločnosť uviedla, že jej predstavenstvo navrhne dividendu vo výške 3
CHF na akciu na výročnom valnom zhromaždení 18. apríla. To predstavuje
zvýšenie o 5 centov.
Pri pohľade do budúcnosti na rok 2024 Nestlé očakáva organický rast tržieb okolo 4 %.
(1 EUR = 0,951 CHF)